Verlengen van parkeervergunning, parkeerontheffing of parkeerabonnement

Voor veel inwoners en ondernemers verloopt de parkeervergunning, parkeerontheffing of het parkeerabonnement op 1 januari. Verleng uw parkeerproduct op tijd. Zo voorkomt u dat u op een wachtlijst komt te staan.

Verlengen

U kunt uw parkeerproduct verlengen via ons digitale parkeerloket of in het stadhuis aan de balie. Maak dan eerst een afspraak.

Uw parkeerproduct online verlengen doet u als volgt:

  • Log in met uw inloggegevens (DigiD voor inwoners, eHerkenning of codes van de gemeente voor ondernemers)
  • U ziet direct welke parkeerproducten u kunt verlengen.
  • Klik op 'Verlengen', volg de stappen en controleer de gegevens.
  • Betaal via iDeal. U komt hierna weer in het beginscherm.
  • De vergunning of ontheffing die u zojuist heeft verlengd, ziet u staan onder 'Mijn producten' met daarbij de nieuwe einddatum.

Meld uw kenteken opnieuw in de webapp

Vaak moet u uw kenteken opnieuw aanmelden in de webapp. Dit doet u op de dag dat het nieuwe parkeerproduct ingaat. Tip: zet deze datum in uw agenda.

Uw kenteken opnieuw aanmelden moet in ieder geval als u:

  • een parkeerabonnement heeft;
  • een zakelijke parkeervergunning heeft;
  • een parkeerontheffing heeft vanwege werkzaamheden;
  • een parkeervergunning bewoners heeft voor meerdere kentekens;
  • een parkeervergunning bewoners voor 1 kenteken én u eerder gebruik maakte van de webapp.

Wilt u zeker weten of u uw kenteken opnieuw moet aanmelden? U kunt die opzoeken in het digitale parkeerloket.

  • Ga naar https://parkeren.zutphen.nl.
  • Log in met uw DigiD.
  • Klik op het parkeerproduct dat u heeft verlengd.
  • Klik op 'Documenten'. Hier vindt u de details van uw aanvraag.
  • Het aan- en afmelden van uw kenteken doet u via de webapp https://parkeren.zutphen.nl/DVSPortal. U doet dit op de dag waarop uw verlengde parkeerproduct in gaat.