Strategische contractmanager

Ben jij doortastend en heb jij een passie voor de opgaven in het sociaal domein? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als contractmanager is je werk heel divers. Jij zorgt voor goede afspraken en onderhoudt relaties met een selecte groep aanbieders op het gebied van welzijn en jeugd. Je ziet er op toe dat de gewenste resultaten worden gerealiseerd en stuurt hierop aan met hulp van inhoudelijke indicatoren en financiële parameters. Je kunt beleid vertalen en maakt afspraken over de uitvoering. Jij geeft invulling aan strategisch partnerschap. Je werkt aan een goede relatie en wederzijds vertrouwen met partijen waarmee we langdurig samen willen werken en met wie we kunnen werken aan doelen voor de middellange termijn.

Dit doe je door regelmatig te overleggen met opdrachtgevers, collega's van andere teams, gecontracteerde partijen en betrokkenen in de regio. De ene dag ben je op gesprek bij een jeugdhulp- of zorgaanbieder, de andere dag praat je de wethouder bij over de ontwikkelingen en de voortgang binnen het sociaal domein. Een afwisselende baan waar geen dag hetzelfde is!

Samen met je collega’s zorg je dat er resultaten geboekt worden. Je hebt overzicht en gevoel voor relaties en cijfers. Kortom, je durft jezelf uit te spreken, bent ambitieus, neemt verantwoordelijkheid en gaat geen uitdaging uit de weg.

Dit wordt jouw werk

Je werkt samen met een team om meer sturing en grip te krijgen in het sociaal domein. Je werkt doorlopend nauw samen met beleidscollega’s en consulenten van zowel het team Jeugd, als team Welzijn, maar ook met collega’s uit de regio. Je stemt met hen af over gewenste ontwikkelingen met en signalen over jeugdhulp en zorgaanbieders.

Jij…

  1. houdt de kwaliteit van de geleverde dienstverlening en strategische doelen van de gemeente in het oog.
  2. analyseert aangeleverde managementinformatie om de dienstverlening van de gemeente en de performance van de contractpartners te verbeteren.
  3. zorgt er voor - in co-creatie met de contractpartner - dat doelstellingen van de overeenkomst worden bereikt. Je hebt hierbij oog voor de kansen die zich voordoen in het kader van doorontwikkeling en innovatie.
  4. informeert proactief beleidscollega's, teamleiders en directie als er relevante ontwikkelingen binnen je expertisegebied en/of bij je contractpartners zijn.
  5. richt je op de relatie tussen de gemeente en contractpartners. Je wisselt hierbij op natuurlijke wijze tussen je rol als opdrachtgever en je rol als samenwerkingspartner.
  6. neemt een voortouw in het ontwikkelen van inkoop- en contractmanagement en denkt mee over de vormgeving en invulling van de opdracht.

Je hebt WO werk- en denkniveau en hebt minimaal 5 jaar ervaring met inkooptrajecten en/of contractmanagement. Ook heb je aantoonbare kennis van het sociaal domein.

Naast deze reguliere werkzaamheden kun je als contractmanager gevraagd worden mee te werken aan projecten in het sociaal domein en soms als projectleider ingezet worden.

Voor de stad én voor je eigen toekomst

De gemeente Zutphen is een gemeente waar wordt gedacht in oplossingen en waar we innovatief te werk gaan. Samen – als team en als organisatie - vinden we de kansen en de middelen om je hierin verder te ontwikkelen. Dus ook wat je toekomst betreft is er volop ruimte voor initiatief en verandering. En we leren natuurlijk ook graag van jou!

De gemeente Zutphen wil een inclusieve organisatie zijn, dus het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente.

Wij bieden

Jouw salaris ligt tussen € 3.277 (aanloopschaal 10A) en € 5.169  (functieschaal 11)  bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Op termijn zijn er doorgroeimogelijkheden naar € 5.519 (uitloopschaal 11A). Deze functie is voor 36 uur per week. Je functie is beschreven en gewaardeerd als intern adviseur B. 

Naast het salaris krijg je een Individueel Keuzebudget. Er zijn meerdere mogelijkheden om dit budget te besteden. Google maar eens op ‘IKB gemeenten’.

Online solliciteren

Interesse? Solliciteer dan online vóór 23 augustus onder vermelding van vacaturenummer 21-19. Vanwege de vakantietijd is de reactietermijn verlengd. De eerste gesprekken zijn gepland op 26 augustus en/of 2 september.

Meer weten?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bernard Verbeek, adjunct directeur sociaal domein. Bernard is te bereiken op nummer 06 51973549. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? E-mail dan naar sollicitatie@zutphen.nl.