Milieuklacht over een bedrijf

Heeft u een milieuklacht over een bedrijf in uw buurt? Bijvoorbeeld geluid-, geur- of stofoverlast? Meld het bij het provincieloket van de provincie Gelderland.

Waarom bij het provincieloket?

Het provincieloket weet precies welke instantie uw klacht in behandeling kan nemen. Soms is dit de gemeente, maar vaak de Omgevingsdienst Achterhoek. Door uw klacht te melden via het provincieloket, komt u klacht dus meteen op de juiste plek terecht.

Het provincieloket is 24 uur per dag bereikbaar, alle dagen van de week. Het loket kan dus snel reageren als dat nodig is, ook 's nachts.

Klacht melden

U kunt u milieuklacht 24 uur per dag melden, via:

Meer informatie over het provincieloket vindt u op Milieuklacht.gelderland.nl

Wat gebeurt er met uw klacht?

Uw klacht wordt geregistreerd bij het provincieloket. Binnen 3 werkdagen ontvangt u van het loket een terugkoppeling. Het kan zijn dat uw klacht dan al is opgelost, maar het kan ook zijn dat er aanvullende acties zijn uitgezet (bijvoorbeeld een controle of een onderzoek).

Via het programma S@men, waarin klachten worden geregistreerd, kunt u gemakkelijk 24 uur per dag online volgen hoe het staat met de behandeling van uw klacht. U ontvangt bij het indienen van uw klacht van het provincieloket een email met daarin een link naar de site waar u de voortgang kunt inzien. Ook uw gemeente kan via S@men de behandeling van klachten volgen.