Adresonderzoek

Staat er iemand op uw adres ingeschreven die daar niet (meer) woont? Krijgt u bijvoorbeeld steeds post voor oude bewoners of weigert iemand zich uit te schrijven? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te starten.

Hoe werkt het?

Een adresonderzoek kunt u op op meerdere manieren aanvragen.

  • Per e-mail
  • Schriftelijk

Stuur ons een brief of e-mail met daarin:

  • uw naam
  • uw adres
  • uw geboortedatum
  • de naam van de persoon die niet meer op uw adres woont
  • Kopie van uw identiteitsbewijs

Dit gebeurt er na uw aanvraag

  1. Na uw aanvraag te hebben ontvangen, proberen wij het juiste adres van de betrokken persoon te achterhalen. Een huisbezoek van een toezichthouder van de BRP en het versturen van (oproep)brieven kunnen onderdeel zijn van een adresonderzoek.
  2. Als de betrokken persoon zelf geen aangifte van verhuizing doet en bij de gemeente geen nieuw adres bekend is, besluiten wij om in de BRP te registreren dat betrokkene vertrokken is naar het buitenland. In zo’n geval publiceren wij het besluit tot uitschrijving in het Gemeenteblad en het huis-aan-huis blad Contact.
  3. Een adresonderzoek duurt minimaal 6 tot 8 weken.
  4. Wij sturen u een bericht als het adresonderzoek is afgerond.