Uittreksel Basisregistratie Personen voor bevoegde instantie

Bent u advocaat, notaris of een andere bevoegde instantie met een gerechtvaardigd belang? Dan kunt u hier een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen als u deze nodig heeft voor uw werkzaamheden.

Hoe werkt het?

  • U kunt alleen een uittreksel aanvragen van een persoon die staat ingeschreven in de gemeente Zutphen.
  • U vraagt het onderzoek online of schriftelijk aan.
  • U ontvangt achteraf een factuur via Tribuut.

Aanvragen

Online aanvragen

Bij een online aanvraag krijgt u het afschrift binnen 5 werkdagen per post toegestuurd. U ontvangt achteraf een factuur via Tribuut.

  • U logt in met eHerkenning.
  • U voegt een verzoek toe op briefpapier van uw kantoor.
  • U heeft bij de aanvraag de volgende gegevens nodig van de betrokkene(n):
    • BSN
    • achternaam bij geboorte
    • geboortedatum

Uittreksel online aanvragen

Schriftelijk aanvragen

Bij een schriftelijke aanvraag krijgt u het uittreksel binnen 3 weken na de ontvangst van uw aanvraag. Wij sturen u de uitkomst per post. U ontvangt achteraf een factuur via Tribuut.

  • U stuurt uw verzoek:
  • Uw aanvraag moet op briefpapier staan, waar ook uw KVK-nummer op staat.
  • Vermeld in uw verzoek:
    • welke gegevens op het uittreksel moeten staan;
    • waarom u de aanvraag doet (het gerechtvaardigd belang);
    • of u een Nederlands of internationaal uittreksel wilt ontvangen;
    • het ontvangstadres voor het uittreksel en de factuur.

Kosten

  • Het online aanvragen van een uittreksel kost €14,75.
  • Het schriftelijk aanvragen van een uittreksel kost € 17,50.

U betaalt altijd voor de aanvraag van het afschrift of uittreksel. Ook als:

  • wij besluiten het niet aan u te verstrekken;
  • achteraf blijkt dat u het afschrift of uittreksel niet nodig heeft;
  • u het verkeerde afschrift of uittreksel heeft aangevraagd.