Bent u advocaat, notaris of een andere bevoegde instantie met een gerechtvaardigd belang? Dan kunt u hier een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen als u deze nodig heeft voor uw werkzaamheden.
Hoe werkt het?
- U kunt alleen een uittreksel aanvragen van een persoon die staat ingeschreven in de gemeente Zutphen.
- U vraagt het onderzoek online of schriftelijk aan.
- U ontvangt achteraf een factuur via Tribuut.
Aanvragen
Online aanvragen
Bij een online aanvraag krijgt u het afschrift binnen 5 werkdagen per post toegestuurd. U ontvangt achteraf een factuur via Tribuut.
- U logt in met eHerkenning.
- U voegt een verzoek toe op briefpapier van uw kantoor.
- U heeft bij de aanvraag de volgende gegevens nodig van de betrokkene(n):
- BSN
- achternaam bij geboorte
- geboortedatum
Schriftelijk aanvragen
Bij een schriftelijke aanvraag krijgt u het uittreksel binnen 3 weken na de ontvangst van uw aanvraag. Wij sturen u de uitkomst per post. U ontvangt achteraf een factuur via Tribuut.
- U stuurt uw verzoek:
- in een e-mail naar: tlburgerzaken@zutphen.nl, of
- per post naar: Gemeente Zutphen, Postbus 41, 7200 AA Zutphen.
- Uw aanvraag moet op briefpapier staan, waar ook uw KVK-nummer op staat.
- Vermeld in uw verzoek:
- welke gegevens op het uittreksel moeten staan;
- waarom u de aanvraag doet (het gerechtvaardigd belang);
- of u een Nederlands of internationaal uittreksel wilt ontvangen;
- het ontvangstadres voor het uittreksel en de factuur.
Kosten
- Het online aanvragen van een uittreksel kost €14,75.
- Het schriftelijk aanvragen van een uittreksel kost € 17,50.
U betaalt altijd voor de aanvraag van het afschrift of uittreksel. Ook als:
- wij besluiten het niet aan u te verstrekken;
- achteraf blijkt dat u het afschrift of uittreksel niet nodig heeft;
- u het verkeerde afschrift of uittreksel heeft aangevraagd.