Wilt u, als instelling, de verhuizing doorgeven van een van uw bewoners? Dit kan in sommige situaties.
Wanneer kunt u een verhuizing doorgeven?
- Het moet gaan om een verhuizing binnen Nederland.
- De persoon van wie u de verhuizing doorgeeft:
- is ouder dan 16 jaar;
- woont bij u in de instelling;
- staat niet onder curatele;
- staat niet geregistreerd in het Register Niet-Ingezetenen (RNI);
- is niet in staat om te tekenen.
- U kunt alleen de verhuizing van de persoon zelf doorgeven, niet van bijvoorbeeld een partner of van familieleden van deze persoon.
Dit heeft u nodig om de verhuizing door te geven
Van de persoon van wie u de verhuizing doorgeeft, heeft u de volgende gegevens nodig:
- Het burgerservicenummer (BSN).
- De achternaam bij geboorte (geslachtsnaam).
- De geboortedatum.
U heeft de volgende documenten nodig:
- Een verklaring van (het hoofd van) de instelling. Hierin staat dat de betreffende persoon in de instelling woont en niet in staat is om te tekenen.
- Het ingevulde machtigingsformulier van de volmachtgever.
- Een kopie van het identiteitsbewijs van de persoon die verhuist.
U geeft de verhuizing door met e-Herkenning. Hierdoor is het mogelijk om de identiteit van de betrokken personen die bij uw instelling werken, op een veilige en betrouwbare manier te controleren.
Geeft uw instelling voor de eerste keer online een verhuizing door?
Als u voor de eerste keer online aangifte wilt doen, dan vragen we u ons eerst onderstaande gegevens te sturen:
- naam van de organisatie
- naam van de contactpersoon
- e-mailadres
- telefoonnummer
- KvK-nummer van de organisatie
- adres van de organisatie
Ook moet het volgende geregeld zijn:
- Iedere persoon van uw organisatie maakt gebruik van een eigen E-herkenningsmiddel (minimaal niveau 2+).
- Iedere persoon van uw organisatie moet als aanvrager bekend zijn in ons systeem.
Machtigingsformulier
U krijgt van de gemeente (indien nodig) een machtigingsformulier toegestuurd om de verhuizing van de volmachtgever te kunnen doorgeven. Een medewerker van de gemeente neemt contact op met de contactpersoon van uw instelling om de aangeleverde gegevens te bespreken en het proces toe te lichten.