Contact over zorg en ondersteuning

Wilt u ondersteuning aanvragen of heeft u vragen? Hier leest u wat u kunt doen.

Hoe vraag ik ondersteuning aan?

U vraagt ondersteuning aan in drie stappen.

Stap 1: neem contact op

U meldt zich aan voor ondersteuning door het online formulier in te vullen. Hiervoor logt u in met DigiD.

Aanmelden voor Wmo (met DigiD)

Lukt het u niet om u online aan te melden? Bel ons dan via telefoonnummer 0575 - 595 760 (maandag tot en met vrijdag, van 8.30 tot 12.00 uur).

Stap 2: gesprek

Wij proberen binnen 5 werkdagen telefonisch of per e-mail contact met u op te nemen. Wij geven u, als dat kan, meteen antwoord op uw vraag. Of we maken een afspraak voor een gesprek. Dit gesprek is een telefoongesprek, of als dat nodig is, een gesprek bij u thuis. Wij noemen dit een 'keukentafelgesprek'. 

In het gesprek onderzoeken wij uw hulpvraag en welke oplossing er is.

Samen met u bespreken we:

Er zijn verschillende soorten ondersteuning. Bijvoorbeeld hulp bij het huishouden, verzorging aan huis, aanpassingen aan uw huis of een scootmobiel.

Stap 3: verslag en brief

U krijgt, als dat nodig is, een verslag van wat we tijdens het gesprek hebben besproken. We doen ons best u binnen 6 weken dit verslag te sturen. Soms is er meer tijd nodig.

Als u dit verslag ondertekent en terugstuurt, krijgt u na maximaal 2 weken een brief van de gemeente. In de brief staat of u ondersteuning krijgt en welke ondersteuning u krijgt.

Hulp bij een keukentafelgesprek

Vindt u het moeilijk om een keukentafelgesprek te houden? Vraag hulp aan een cliƫntondersteuner. De cliƫntondersteuner helpt u het gesprek voor te bereiden en kan met u mee naar het keukentafelgesprek. Hulp van een cliƫntondersteuner is gratis en onafhankelijk.

Lees meer over hulp bij een keukentafelgesprek.

Eigen bijdrage

Voor de zorg die u ontvangt betaalt u misschien een eigen bijdrage. Lees meer over de eigen bijdrage.