Klachten over behandeling door ambtenaar of bestuurder

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Of vindt u dat u niet behoorlijk behandeld bent door een medewerker of bestuurder? U kunt hierover een klacht indienen.

Zo werkt het

U kunt een klacht indienen als u vindt dat een persoon u onbehoorlijk heeft behandeld. Een klacht over de openbare ruimte, bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal, kunt u doorgeven op de pagina Meldingen.

U kunt uw klacht op 2 manieren indienen:

  • met het online klachtenformulier. U kunt het formulier invullen door eerst in te loggen met DigiD, maar u kunt het formulier ook zonder DigiD invullen. Als bedrijf logt u in met eHerkenning.
  • door een brief te sturen naar: College van burgemeester en wethouders, Postbus 41, 7200 AA Zutphen.

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op over uw klacht. Wij streven ernaar uw klacht informeel op te lossen. Dat doen wij door naar u te luisteren, naar een oplossing te zoeken en van uw klacht te leren.

Heeft u een vraag over het indienen van een klacht en de verdere procedure? Bel dan met de gemeentelijke klachtencoördinator via 14 0575. U kunt vragen naar Michiel Wasser, team Bestuur en Communicatie.

Jaarverslag interne klachtbehandeling

Ieder jaar stellen wij een jaarverslag op. Daarin beschrijven wij hoeveel klachten we hebben ontvangen en hoe wij de klachten hebben afgehandeld. Hieronder ziet u de jaarverslagen over de jaren 2023 en 2024 zoals het college die in 2025 heeft vastgesteld.

Jaarverslag klachten gemeente Zutphen 2023 (pdf, 610 kB)

Jaarverslag klachten gemeente Zutphen 2024 (pdf, 638 kB)