Ben jij analytisch en houd je van samenwerken, dan zijn wij op zoek naar jou! Met ruim 500 collega’s en nog steeds groeiende, zijn we op dit moment op zoek naar een Adviseur Informatisering.
Bij de gemeente Zutphen werk je voor de inwoners en ondernemers van vandaag én je werkt aan het Zutphen en Warnsveld van de toekomst. Dit doe je samen met zo’n 500 collega’s. Jouw werk doet ertoe en maakt het verschil voor de ruim 48.000 inwoners die de gemeente Zutphen telt.
We verwelkomen nieuwe collega's met een ondernemende mentaliteit. Mensen die initiatief tonen en kansen grijpen. Onze aanpak straalt betrokkenheid uit: we weten wat er speelt in de Zutphense samenleving en staan altijd open voor samenwerking. Bovenal heerst er vertrouwen: in onze eigen capaciteiten en kennis, in elkaar, in onze werkwijze en in onze gemeenschap.
Past dat bij jou? Solliciteer dan snel!
Dit ga je doen
- Je haalt proactief op wat er speelt. Je analyseert de huidige informatiebehoefte binnen de bedrijfsprocessen;
- Je werkt samen met verschillende teams en externe partners om IT-oplossingen af te stemmen op de behoeften van de organisatie en goede afspraken te maken over ontwerp, verantwoordelijkheden en prestaties.
- Je adviseert het management over IT-strategieën en –beleid en over de beste (IT)oplossingen.
- Je coördineert bepaalde thema’s en of processen, bijvoorbeeld changemanagement, ENSIA/DigID audits, gegevensmanagement, data gedreven werken en archivering.
- Je neemt deel aan IT-projecten voor de gemeente en je volgt de relevante ontwikkelingen in het vakgebied. Je kan deze ontwikkelingen uitleggen en hierover adviseren.
Welkom bij Team Informatiemanagement
Team Informatiemanagement bestaat uit 38 personen. Van projectleiders, tot systeem en functioneel beheerder, data-analisten en informatiebeheerder. Je maakt onderdeel uit van team Informatiemanagement. Het is een collegiaal team dat professioneel samenwerkt aan digitalisering en open staat voor vernieuwing. We verbeteren graag waar mogelijk om zo vooruitgang te boeken. Hierin trekken we samen op en leren we van elkaar. Ons team kenmerkt zich door een open en collegiale sfeer, waar samenwerking en innovatie centraal staan.
Over gemeente Zutphen
Wij zijn gepassioneerd, ondernemend en creatief. We omarmen duurzaamheid en inspiratie, en koesteren ons rijke verleden met trots. Bij ons staat goede dienstverlening centraal. We zijn er voor de Zutphense samenleving en stimuleren de betrokkenheid en samenwerking van onze inwoners.
Werken voor de gemeente Zutphen betekent werken in een prachtige en inspirerende omgeving. We zijn trots op onze historische middeleeuwse binnenstad, de IJssel en de Berkel en talloze vijvers en grachten, de wijken, de parken en het dorp Warnsveld.
Bij een gemeente werk je in een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit betekent dat je te maken krijgt met wisselende prioriteiten en samenwerkt met verschillende groepen mensen. Je hebt de taak om zorgvuldig om te gaan met publieke middelen en soms moet je je weg vinden in wat ingewikkelde procedures. Het mooie van dit werk is, dat wat je doet vaak direct bijdraagt aan de Zutphense samenleving.
Zutphen zet in op diversiteit en inclusie. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft, van wie je houdt, wat je fysieke kenmerken zijn, hoe oud je bent, wat je gender is of wat je culturele achtergrond is. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente!
Past dit bij jou?
Je bent deskundig in je vak. Je legt de focus op kansen en neemt zelf initiatief binnen de gestelde kaders. Je denkt liever in oplossingen en stopt niet als het moeilijk wordt. Je kent en vertrouwt op je eigen kracht en kennis. Je straalt dat ook uit. En je weet ook waar je minder goed in bent. Je bent ook betrokken bij je taak. Je bent nieuwsgierig naar wat inwoners en collega’s in gang zet. Je neemt verantwoordelijkheid voor je taken en werkt graag samen. Dat is wat wij graag in een collega zien!
Wij vragen van jou
- Een relevante hbo of academische opleiding in IT, informatiesystemen, bestuurskunde of een vergelijkbaar vakgebied;
- Ervaring in informatietechnologie, IT-projectmanagement en advisering binnen de publieke sector;
- Kennis van wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming en informatiebeveiliging (bijvoorbeeld de AVG) Informatievoorziening binnen gemeente, onder meer Wet digitale overheid, WMEBV, archiefwet, WOO en WEP.
We begrijpen dat je misschien niet aan álle genoemde criteria voldoet. Dat is geen probleem, zolang je aan de meeste vereisten voldoet en bereid bent je snel te ontwikkelen. Als je enthousiast bent over deze uitdaging en je talenten sluiten aan bij de kern van de functie, solliciteer dan!
Dit is wat je krijgt
Je wordt onderdeel van onze fijne organisatie, waar persoonlijk leiderschap centraal staat. Bij ons krijg je de ruimte om je eigen keuzes te maken, initiatieven te nemen en jezelf verder te ontwikkelen. We bieden goede arbeidsvoorwaarden en de mogelijkheid om een groot netwerk op te bouwen. En, natuurlijk, bieden we jou een dynamische en inspirerende werkomgeving.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.313 op basis van een fulltime (36-urige) werkweek. Op termijn is doorgroei naar maximaal €5.691 mogelijk. Inschaling is op basis van opleiding en ervaring.
- Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met uitzicht op een vast contract.
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Dit kun je gebruiken voor bijvoorbeeld vakantiegeld, eindejaarsuitkering, extra verlofdagen of opleidingen.
- 100% reiskostenvergoeding openbaar vervoer 2e klas en een €0,15 kilometervergoeding eigen vervoer als je buiten de gemeentegrens woont.
- Een laptop en telefoon.
- We vinden een goede balans tussen werk en privé belangrijk en helpen je daarbij. In overleg en afhankelijk van je werkzaamheden, kun je afspraken maken over je werkplek en werktijden, zowel thuis als op kantoor. Je krijgt een thuiswerkvergoeding van €3 per thuiswerkdag en we dragen bij aan de kosten voor een goed ingerichte thuiswerkplek.
- Jouw talent en ontwikkeling is ook voor ons van groot belang. In onze Zutphen Academie krijg je toegang tot een mooi gevarieerd opleidingsaanbod.
- Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
- Een pensioenregeling via het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP).
Solliciteren
Klinkt deze functie als muziek in je oren en wil je graag bij ons komen werken? Dan ontvangen wij graag jouw motivatiebrief en cv. Reageren kan tot en met 1 juni. De gesprekken plannen we op 5 juni, maar het kan zijn dat we eerder in gesprek gaan met geschikte kandidaten.
Liever eerst nog wat meer weten? We praten je graag bij. Neem gerust contact op met Anne Betzema (teammanager Informatiemanagement) via a.betzema@zutphen.nl of 06 - 81 42 59 33.